Audi A8

Στην τέταρτη γενιά μπήκε το Audi A8, με το νέο μοντέλο να παρουσιάζεται την Τρίτη (11/7) και να έχει κορυφαίο στιλ, καθώς και πλήθος συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά παγκοσμίως.










Την Ισπανία και τη Βαρκελώνη επέλεξε η Audi για να παρουσιάσει το ολοκαίνουριο A8. Το εν λόγω μοντέλο μπήκε στην τέταρτη γενιά του και, πέρα από κορυφαία πολυτέλεια, έχει απαράμιλλο στιλ, πολλά ηλεκτρονικά συστήματα και υβριδική τεχνολογία. Οι εκδόσεις είναι δύο, η A8 των 5,17 μέτρων και η A8 L, που έχει κατά 13 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Στους κινητήρες υπάρχει μία μεγάλη γκάμα, αφού διατίθενται ο V6 με τούρμπο 3.0 λίτρων βενζίνης και πετρελαίου με 344 και 290 ίππους, αντίστοιχα, δύο... μοτέρ 4.0 λίτρων βενζίνης και πετρελαίου με 466 και 441 ίππους, καθώς και ο W12 με τα 6.0 λίτρα. Από τη μεριά του, το Α8 L e-tron quattro θα... φοράει τον κινητήρα βενζίνης TFSI 3.0 λίτρων με 455 ίππους, ενώ η μπαταρία του θα έχει αυτονομία για περίπου 50 χιλιόμετρα.

Το επιβλητικό αμάξωμα έχει εντελώς νέο σχεδιασμό,  με την ευρεία γρίλια στο μπροστινό άκρο και την έντονες γραμμές στο καπό και στο πλαϊνό μέρος, δίνοντας μια αίσθηση κομψότητας και δυναμισμού. Οι προβολείς είναι LED μπροστά, ενώ πίσω ξεχωρίζει η φωτεινή λωρίδα LED, που συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα μεταξύ τους και η οποία παράγει μοναδικά σχέδια, που αλλάζουν, όταν ο οδηγός πλησιάζει ή αποχωρεί από το αυτοκίνητό του.

Στο εσωτερικό έχουν αυξηθεί οι διαστάσεις του σαλονιού, ενώ το  νέο A*διακρίνεται για την πολυτέλεια, την υψηλή ποιότητα των υλικών και φυσικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Μάλιστα, οι γρίλιες των αεραγωγών ανοιγοκλείνουν ηλεκτρικά, ενώ τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα, διαθέτουν τέσσερις διαφορετικές επιλογές ρύθμισης, καθώς και μασάζ στα πόδια.

Άλλες λειτουργίες για τους πίσω επιβάτες είναι ο φωτισμός περιβάλλοντος, τα νέα φώτα ανάγνωσης HD Matrix, το μασάζ, καθώς και οι ιδιωτικές τηλεφωνικές κλήσεις μέσω ξεχωριστής μονάδας λειτουργίας.

Ο πίνακας οργάνων διατηρείται σε μεγάλο βαθμό χωρίς κουμπιά και διακόπτες, ενώ στο κέντρο του υπάρχει μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών, με τον οδηγό να ελέγχει το σύστημα infotainment με το πάτημα ενός πλήκτρου στην μεγάλη οθόνη, ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει μια δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, προκειμένου να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες κλιματισμού.

Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι πρωτοποριακά και καθιστούν το νέο A8 το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως, με δυνατότητα αυτόνομης κίνησης επιπέδου 3. Αυτό που ξεχωρίζει είναι το σύστημα αυτόνομη κίνησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, το Audi AI, που αναλαμβάνει την οδήγηση με ταχύτητα έως και 60 χλμ./ώρα σε αυτοκινητόδρομους. Το  σύστημα να ενεργοποιείται με το πλήκτρο AI, το οποίο βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και αυτός μπορεί να διαχειρίζεται την εκκίνηση, την επιτάχυνση, το τιμόνι και το φρενάρισμα, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ασχολείται με οτιδήποτε άλλο επιθυμεί. Εφ' όσον το εύρος της λειτουργίας του ξεπεραστεί -όπως για παράδειγμα σε περίπτωση αύξησης της ταχύτητας της κυκλοφορίας- τότε ο οδηγός ειδοποιείται οπτικά και ηχητικά να αναλάβει τον έλεγχο.

Οι δυνατότητες αυτόνομης κίνησης του νέου Α8 περιλαμβάνουν και ένα ακόμα πολύ προηγμένο σύστημα απομακρυσμένης στάθμευσης, που επιτρέπει στο όχημα να κατευθυνθεί προς και από ένα χώρο στάθμευσης, με τον οδηγό να χειρίζεται τους ελιγμούς μέσω smartphone, χωρίς να πρέπει να είναι στη θέση του οδηγού.

Όλα τα παραπάνω είναι δυνατά εν μέρει χάρη και στο νέο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V του νέου Α8, το οποίο εξασφαλίζει την απαραίτητη υψηλή τάση για τη σωστή λειτουργία όλων των ψηφιακών συστημάτων. Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας μιας εντελώς πρωτοποριακής ανάρτησης, με ενεργά αμορτισέρ που έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους και την απόσβεσης σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Αισθητήρες "διαβάζουν" σε πραγματικό χρόνο το οδόστρωμα και, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, εξασφαλίζουν άνεση μαγικού χαλιού ή οδική συμπεριφορά σπορ αυτοκινήτου.

Η  ανάρτηση συνεργάζεται επίσης με τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου ώστε, αν διαγνωστεί πιθανότητα ατυχήματος, ανυψώνει σε χιλιοστά του δευτερολέπτου το αμάξωμα για να μειωθούν οι παραμορφώσεις από την ενδεχόμενη επαφή με άλλο όχημα.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το Α8 τέταρτης γενιάς εντυπωσιάζει και με το σύστημα τετραδιεύθυνσης που διαθέτει. Η ταυτόχρονη στρέψη των πίσω τροχών προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή των εμπρός στις χαμηλές ταχύτητες και προς την ίδια στις υψηλές, εξασφαλίζει  εκπληκτική ευελιξία στο επιβλητικό αμάξωμα και οδική συμπεριφορά με εντυπωσιακή ακρίβεια σε κλειστές ή ανοιχτές στροφές.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές εκκίνησης, θα είναι 90600 ευρώ για το Α8 και 94100 για το Α8 L, με την τέταρτη γενιά του μοντέλου να κάνει την εμφάνισή του στην αγορά της Γερμανίας στα τέλη του Φθινοπώρου του 2017, δηλαδή στα τέλη Νοεμβρίου.

πηγη

Δημοφιλείς αναρτήσεις